fredag 13 mars 2009

Luftslott

Var i Trollhättan idag, dagen till ära. Var där för att i samverkansgrupp arbeta närmare med formerna för det avtal som knutits mellan Göteborgs universitet och Högskolan väst.

Ett samarbete i all ära men något som för mig mycket känns som något vackert politiskt. Nu gäller det att hålla sig i framkant och se till att få ut något av det också. Se till att få ut något av det. Att inte bara ha det som figurer på ett papper för sakens skull utan se till att Göteborgs universitet får ut något av det.

Innan den här dagen började hade jag en farhåga om att det skulle handla mycket om att rita om luftslott idag. Jag har mycket arbete framför mig men jag har inga som helst tankar på att låta det vara något litet och fruktlöst. Blandar man in mig så händer det något. Då händer det saker. Märk väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar